martes, 29 de diciembre de 2009

Llenguatge audiovisual i subliminal

A classe, la Imma ens va passar un video amb la conferència de Guillermo Orozco on parlava del llenguatge audiovisual i la informació subliminal. El que deia era el següent:

S'ha d'aprendre a entrar i a anar pel món digital, hi ha coses que no es veuen a simple cop d'ull (en les imatges), es van seleccionant coses, moments per a ser captats d'aquesta realitat per deixar de ser-ho i aconseguir ensenyar aquells que un vol que es vegin.
L'educació pels mitjans no pot ser paper per a un sol actor. Hi ha dos actors principals, la família i l'escola. L'educació dels nens la duen a terme aquests dos. Els mitjans com per exemple la televisió, es poden regular per la família. En definitiva , es faci el que es faci a casa, tindrà conseqüències en allò que veuen a les pantalles.
Els nens ara estan pensant que el telèfon, les pantalles de TV,... són un problema, ja que estan fent que el nen només estigui pendent d'allò i no d'estudiar.
Les audiències estan educant d'allò que ensenyen, mostren als nens, encara que els mitjans de comunicació diguin que no, que ells només entretenen als nens, però se sap que indirectament (subliminalment) els mitjans estan educant.

Educació en els mitjans, influència en l'experiència educativa. Tot el que ve en una imatge, va bé per complementar allò que es diu parlat o escrit, tot el visual és de segona mà. Es passa aquí de la llògica de l'escrit a la llògica visual. No és el mateix ensenyar mitjançant virtualitat i visualitat que d manera presencial, ja que en un només es veu i el l'altre es comprén.

S'ha de fer una alfabetització a l'escola, familiarització visual, virtual,...
L'autodidactisme no és suficient, no s'apren tot aquí, es necessita d'un saber extern a les noves tecnologies, per saber que hem arribat a ser alfabetitzats conscientment.

Com a conclusió puc extreure que el Senyor Guillermo ens vol donar a conèixer tota la importància que hi ha en aprendre però no només de forma presencial, sinó que també visual i virtualment, ja que aquests podem complementar al primer. Però que de vegades el que pot semblar inofensiu visual o virtualment és al contrari, pot arribar a ser un missatge subliminal on ens ensenya, si però allò que no s'hauria "d'aprendre".

Posaré un exemple d'un video on hi ha missatges subliminals. És l'anunci de la Coca cola.La veritat és que aquest experiment és cert, a mi m'ha passat al veure'l i un dia estan en una sala van projectar aquest anunci i vaig poder veure que més de 3 persones s'aixecaven de les seves butaques i als 3 minuts tornaven amb una a les mans.

No hay comentarios:

Publicar un comentario